قوانین و شرایط مربوط به بلیت کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیت های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیت اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.
شرایط خرید بلیت اتوبوس
پس از صدور بلیت هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و...) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیت باید استرداد گردد.
ارائه شماره بلیت به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید.
خرید بلیت هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیت را به شما ارائه کند.
حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیت خریداری شده از سامانه (شماره ارسالشده به تلفن همراه شما یا سوابق اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیت کاغذی خود را دریافت نمایید.
اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می پذیرد، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.
سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد و اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور مسئولیتی در قبال آن ندارد.
برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری می باشد. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.
در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب 50 درصد ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیت میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیت فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیت صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیت اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود.
در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیت کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیت خود را دریافت کنید. بدیهی است که بلیت ارائه شده توسط اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد.
در صورتی که کمتر از 30 دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیت اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسوولیت آن به عهده خود شما می باشد.
شرايط استرداد بلیت اتوبوس
امکان استرداد آنلاین بلیت اتوبوس فقط در صورتی که بلیت در پایانهی مبدا چاپ نشده باشد فراهم میباشد. پس از چاپ و دریافت بلیت در پایانهی مبدا یا استرداد، فقط به صورت حضوری در پایانهی مبدا قابل استرداد است.
قوانین استرداد بلیت شرکت های حمل ونقلی برای سرویس های مختلف براساس ساعت خرید بلیت و حرکت اتوبوس متفاوت بوده و برای هر کدام در بخش اطلاعات بیشتر و قوانین استرداد مشخص شده است.
نکته: هزینه کنسلی بلیت سفرهای خارجی تابع قوانین بلیت های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.
امکان استرداد آنلاین بلیت اتوبوس فقط تا یک هفته بعد از حرکت اتوبوس فراهم میباشد و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانهی مبدا قابل استرداد است.
پس از استرداد ، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ کارمزد بانکی کسر خواهدشد.
وجه حداکثر ظرف 72 ساعت (بدون لحاظ ایام تعطیل) به حساب شما برگشت داده خواهدشد.
وجه بلیت به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است.
فقط بلیت هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند.
فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیت استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
توجه داشته باشیدکه برای استرداد، بلیت تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهدشد.
دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیت قبلا در سایت استرداد نشده باشد.
. با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل 5 دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه درخواست استرداد ثبت شود و موکول به لحظات پایانی نکنید
در صورتی که زمان درخواست استرداد در هر دو بازه زمانی جریمه 10 درصدی و 50 درصدی باشد، جریمه بلیت به صورت 50 درصدی محاسبه می شود.