شرایط و ضوابط خرید اینترنتی بلیت اتوبوس

بلیت

  • قوانین و شرایط مربوط به بلیت کاغذی (خرید حضوری از ترمینال مسافربری) شامل بلیت های اینترنتی نیز می شود و از این لحاظ هیچ تفاوتی بین بلیت اینترنتی و کاغذی وجود ندارد.

شرایط خرید بلیت اتوبوس

  • پس از صدور بلیت هیچ تغییری (از جمله تاريخ و ساعت حرکت،مبداء و مقصد، نوع اتوبوس و...) امکان پذیر نیست. برای اعمال هرگونه تغییری بلیت باید استرداد گردد.
  • ارائه شماره بلیت به منزله مالکیت آن است، بنابراین در نگهداری شماره ارسال شده از طریق سامانه، دقت فرمایید.
  • خرید بلیت هنگامی قطعی می شود که سامانه شماره بلیت را به شما ارائه کند.
  • حداقل ۳۰ دقیقه پیش از حرکت به غرفه شرکت مسافربری مستقر در پایانه مبداء مراجعه کنید و شماره بلیت خریداری شده از سامانه (شماره ارسال‌شده به تلفن همراه شما یا سوابق اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور) را به متصدی مربوطه ارائه کنید و بلیت کاغذی خود را دریافت نمایید.
  • اطلاع رسانی در خصوص خرید و استرداد، از طریق پیام کوتاه و پست الکترونیکی انجام می پذیرد، لذا مسئولیت صحت شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی به عهده خریدار است.
  • سوار شدن بین راهی اتوبوس تنها با هماهنگی شرکت مسافربری به صورت تلفنی امکان پذیر می باشد و اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور مسئولیتی در قبال آن ندارد.
  • برخی سرویس ها بین راهی بوده و در واقع مقصد نهایی این سرویس ها شهر دیگری می باشد. توقف در این مقاصد بین راهی معمولا در ورودی شهرها انجام می گیرد و اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور مسئولیتی بابت توقف در ترمینال این شهرها ندارد.
  • در صورتی که تعداد مسافران اتوبوس تا زمان آغاز سفر به حد نصاب 50 درصد ظرفیت وسیله نقلیه نرسد، شرکت صادر کننده بلیت میتواند ضمن هماهنگی با شرکت مسافربری دیگر و تامین سرویس کاملاً مشابه با سرویسی که برای آن بلیت فروخته است، مسافران را به شرکت موصوف هدایت نموده و شرکتی که تامین وسیله نقلیه را بر عهده گرفته است، مکلف است بدون اخذ هرگونه هزینه اضافی از مسافران و ضمن ارائه سرویس کاملاً مشابه، برای آنان بلیت صادر نماید. در این حالت حداکثر تاخیر مجاز وسیله نقلیه نسبت به زمان مندرج در بلیت اولیه مسافران یک ساعت خواهد بود.
  • در صورتی که جهت سفر خارجی یا داخلی نیاز به ارائه بلیت کاغذی به سازمان خاصی باشد، باید به پایانه مبدا مراجعه کرده و بلیت خود را دریافت کنید. بدیهی است که بلیت ارائه شده توسط اپلیکیشن اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری کشور تنها جنبه نمایش و نگهداری اطلاعات برای مسافران را دارد.
  • در صورتی که کمتر از 30 دقیقه به زمان حرکت اتوبوس باقی مانده باشد، پیشنهاد می شود به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیت اتوبوس نکنید و در صورت خرید آنلاین و از دست دادن سرویس مورد نظر مسوولیت آن به عهده خود شما می باشد.

شرايط استرداد بلیت اتوبوس

  • امکان استرداد آنلاین بلیت اتوبوس فقط در صورتی که بلیت در پایانه‌ی مبدا چاپ نشده باشد فراهم می‌باشد. پس از چاپ و دریافت بلیت در پایانه‌ی مبدا یا استرداد، فقط به صورت حضوری در پایانه‌ی مبدا قابل استرداد است.
  • قوانین استرداد بلیت شرکت های حمل ونقلی برای سرویس های مختلف براساس ساعت خرید بلیت و حرکت اتوبوس متفاوت بوده و برای هر کدام در بخش اطلاعات بیشتر و قوانین استرداد مشخص شده است.
  • نکته: هزینه کنسلی بلیت سفرهای خارجی تابع قوانین بلیت های داخلی نبوده و شرکت های مسافربری بر اساس سیاست های داخلی شرایط کنسلی را تعیین می کنند.
  • امکان استرداد آنلاین بلیت اتوبوس فقط تا یک هفته بعد از حرکت اتوبوس فراهم می‌باشد و پس از این مدت تنها به صورت حضوری در پایانه‌ی مبدا قابل استرداد است.
  • پس از استرداد ، وجه به حساب بانکی شما برگشت داده می شود و مبلغ کارمزد بانکی کسر خواهدشد.
  • وجه حداکثر ظرف 72 ساعت (بدون لحاظ ایام تعطیل) به حساب شما برگشت داده خواهدشد.
  • وجه بلیت به حسابی برگشت داده خواهد شد که هنگام خرید پرداخت به واسطه آن صورت پذیرفته است.
  • فقط بلیت هایی قابل استرداد می باشند که به واسطه همین سامانه خریداری شده اند.
  • فرایند استرداد برگشت پذیر نبوده و بلیت استرداد شده قابل تبدیل به خرید مجدد نیست.
  • توجه داشته باشیدکه برای استرداد، بلیت تمامی مسافران سفر مربوطه مسترد خواهدشد.
  • دریافت وجه استرداد در پایانه مبدا در هر زمان قبل و بعد از حرکت و پس از کسر جریمه مربوطه امکان پذیر است. مشروط به این که بلیت قبلا در سایت استرداد نشده باشد.
  • . با توجه به اختلاف زمانی بین درخواست استرداد و تایید توسط تعاونی، حتما باید جهت عدم تغییر درصد جریمه، حداقل 5 دقیقه قبل از اتمام بازه زمانی مربوطه درخواست استرداد ثبت شود و موکول به لحظات پایانی نکنید
  • در صورتی که زمان درخواست استرداد در هر دو بازه زمانی جریمه 10 درصدی و 50 درصدی باشد، جریمه بلیت به صورت 50 درصدی محاسبه می شود.